7 august 2011

Pescarul Mexican

Un American bancher se afla pe pontonul unei mici localitati mexicane de coasta, cand, o barcuta cu un singur pescar a tras la mal. Inauntrul barcii erau cativa toni galbeni mari. Americanul l-a complimentat pe sateanul Mexican pentru calitatea pestelui si l-a intrebat cat a durat sa ii prinda.

El a raspuns: “numai putina vreme”.

“Si atunci de ce nu ai stat mai mult in larg ca sa prinzi mai multi?”

“Acesta mi-e de ajuns cat sa suplinesc nevoile imediate ale familiei mele.”

“Dar ce faci in restul timpului liber?”

“Dorm pana tarziu, pescuiesc putin, ma joc cu copiii, fac siesta cu sotia mea Maria, merg in sat in fiecare seara unde beau un pahar de vin si cant la chitara cu amicii mei, am o viata plina si ocupata.”

Americanul zise ironic:

“Am terminat masterul la Harvard si te pot ajuta. Ar trebui sa petreci mai mult timp pescuind, si cu venitul sa iti cumperi o barca mai mare. Apoi cu banii care ii vei face poti cumpara mai multe barci, ajungand ca eventual sa detii o flota de barci pentru pescuit. Apoi, in loc sa o vinzi prin intermediary, o vei vinde direct procesorului, si in timp vei putea avea fabrica ta de conserve.Vei controla produsul, procesarea dar si distributia. Trebuie sa parasesti acest satuc, sa te muti in Mexico City, apoi Los Angeles, si eventual New York City de unde vei controla intreaga intreprindere.”

Pescarul Mexican raspunse:

“Dar cat o sa dureze acest process?”

“Cam 15-20 de ani, raspunse americanul.”

“Si apoi ce urmeaza?”

“Partea cea mai buna abia urmeaza. La timpul potrivit, vei face o licitatie si iti vei vinde stocurile companiei publicului. Vei face milioane cu asta,” zise americanul razand.

“Milioane? Si apoi ce?”

“Si apoi te vei pensiona. Te vei muta intr-o localitate rurala linistita, vei dormi cat vrei, vei pescui putin, te vei juca cu copiii, vei petrece timp cu sotia, seara te vei plimba prin sat, vei sta la un pahar de vin cu prietenii si veti canta la chitara.”

Niciun comentariu: