31 martie 2011

Aranjeaza-ti gandurile

Ai lipsit vreodata de la scoala sau serviciu din cauza unei probleme emotionale?

Ei bine, eu da. Si nu numai o data.

Cand spun problema emotionala ma refer la ceva legat de gandire. Nu o bariera fizica, ci ganduri.


Nu prea suna a scuza sau a ceva important dar gandurile sunt puternice. Uneori ele iti taie energia si nu mai ai chef de anumite lucruri, alteori determina chiar felul in care te simti fizic.

Mai ales ca fata am observat ca las anumite ganduri sa imi decida starea zilei, si asta nu e intelept, mai ales cand pierzi momente importante in viata sau chiar daca esti prezent la ele, nu apuci sa te bucuri din plin.

Cred ca majoritatea baietilor sunt mai capabili de a lua cate un singur lucru si a-si concentra atentia asupra lui, in loc sa fie cu mintea peste tot. Cateodata imi doresc sa pot fi si eu asa. Mi-ar placea sa pot sa ma uit la un film fara sa ma gandesc la lista de cumparaturi sau ce am de facut dupa film.

Acestea pot fi importante, mai ales pentru adolescenti. Mi-aduc aminte cum am pierdut momente frumoase alaturi de cei dragi doar pentru ca eram trista din cauza vreunui baiat care nu mi-a dat atentie sau o fata care s-a uitat urat la mine.

Mi-ar fi placut ca atunci sa ma gandesc asa: Deci, sa vedem. Am o familie minunata, prieteni super, astazi m-am trezit sanatoasa, am avut mancare pe masa, mai incolo ma duc sa imi iau o rochie, si..tipul ala nu ma place inapoi. Hm..ce sa fac azi, sa plang sau oare am ceva de sarbatorit?

Vezi unde se inclina balanta? Cu siguranta nu era sfarsitul lumii cum am crezut.

Si iata sfatul meu: Daca nu iti poti controla gandurile, atunci pune-le in ordine. Alegand gandurile pozitive in topul listei, cele rele vor pierde teren si eventual vor disparea.

Sunt convinsa ca orice ni s-ar intampla in aceasta viata, exista cel putin un gand care merita toata atentia noastra si locul I, si anume:

Suntem copiii Lui Dumnezeu

si vom petrece o vesnicie cu El fara nici un fel de griji.


Niciun comentariu: